REGLEMENT VISVIJVER

Om op de visvijver van Maasbracht te mogen vissen is één van de onderstaand benoemde documenten benodigd:
Vispas van vereniging HSV I.P.I.V.I. Maasbracht van het lopende jaar.
Jeugd die op 1 januari van het lopende jaar jonger dan 14 jaar is heeft een jeugdvergunning nodig. Dit is gratis online te verkrijgen via https://ipivi.mijnhengelsportvereniging.nl/vergunningen/gratis-jeugdvergunning

Reglement:
Elke visser op deze vijver is verplicht om de vispas of jeugdvergunning ter inzage af te geven aan een bestuurslid of controleur.
Er mag met één hengel per persoon gevist worden. Bij gebruik van een vaste hengel geldt, de hengel mag maximaal 6 meter lang zijn en de totale opgetuigde hengel inclusief lijn mag niet langer zijn dan 10 meter.
Het verlaten van de visplek terwijl men nog aan het vissen is, is niet toegestaan.
Aangewezen aassoorten voor te vissen zijn brood, mais, kaas, deeg, pellets, wormen, zaden en maden.
Het gebruik van lokvoer is "toegestaan" maar beperk dit tot 250 gram.
Te veel lokvoer zorgt namelijk voor verzuring van het viswater. Dit geldt ook voor het gebruik van verre de vase en aardappelen. Deze lokmiddelen kunnen ook het water vervuilen.
Het gebruik van een voerboot is verboden.
Bij het vissen met voerkorfje moet dit zo bevestigd worden dat deze kan schuiven over de lijn. Op deze manier zal bij het breken van de lijn de vis hier geen last van houden.
Vissen die u vangt dienen direct teruggezet te worden in hetzelfde viswater.
Het gebruik van leefnetten en of bewaarzakken is verboden.
Leden zijn verplicht om een schepnet te gebruiken om gevangen vis te landen.
Gevangen vis dient altijd op een beschermende ondergrond met natte handen onthaakt te worden. Wij adviseren het gebruik van een onthaakmat. Laat een vis niet onnodig lang uit het water.
Probeer te voorkomen dat de haak wordt ingeslikt. Wij adviseren het gebruik van weerhaakloze vishaak en een minimale lijndikte van 18/100. Heeft de vis de haak te diep geslikt knip de lijn dan door. Indien u geen weerkhaakloze vishaak heeft knijp de weerhaak dan met een tang plat.
Daarnaast kan het gebruik van onderlijn makkelijk zijn. Op deze manier hoef je niet iedere keer een nieuwe haak te bevestigen.
Zwemmen in de vijver is verboden.
Ruim na het vissen uw visplek op.
Denk hierbij aan kapotte vislijn, haakjes en andere meegenomen spullen.
Vissen mag alleen tussen zonsopkomst en zonsondergang.
Nachtvissen is het gehele jaar verboden.
Het meenemen van gevangen vis is ten strengste verboden.
Het is verboden gevangen vis uit andere wateren op deze vijver uit te zetten.
Het veroorzaken van overlast is verboden. Bij herhaaldelijke klachten kan de visvergunning voor de visvijver ingenomen worden.
In alle situaties waarin dit reglement niet voorziet beslist het bestuur.
Overtreding van deze regels kan leiden tot inlevering van dagkaart of beëindiging van het lidmaatschap. Er wordt geen geld terug betaald.
Iedere visgerechtigde van de visvijver wordt geacht dit reglement na te leven.
Het bestuur kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade, diefstal en verlies.
De visvijver is een onbeheerd water. Het vissen gebeurt geheel op eigen verantwoordelijkheid. HSV I.P.I.V.I Maasbracht kan niet aansprakelijk gesteld worden voor mogelijke letsel of ongevallen.
Het wordt geadviseerd om jeugd die niet kan zwemmen te laten begeleiden door een meerderjarige.

HSV I.P.I.V.I.
Het Bestuur